zprávy z Mongolska

Český pavilon Expo v Šanghaji přivítal třímiliontého návštěvníka

Český pavilon Expo v Šanghaji přivítal třímiliontého návštěvníka  - obrázek

Český pavilon Expo v Šanghaji přivítal třímiliontého návštěvníka - obrázek

Pavilon České republiky na Světové výstavě Expo 2010 v Šanghaji dnes přivítal tří miliontého návštěvníka !
Při průměrném počtu přes čtyřicet tisíc návštěvníků denně tak má naději pokořit rekord v návštěvnosti, který zatím se šesti miliony drží český národní stánek z výstavy v Bruselu v roce 1958. Čtěte více...
Další informace o "zlaté slze", doprovodném programu a kulturním dědictví ČR najdete i zde.

Podle generálního komisaře české účasti Pavla Stehlíka by překonání hranice šesti milionů byl mimořádný úspěch. Oproti Expu v Bruselu má ale česká expozice s názvem "Plody civilizace" ztíženou pozici v tom, že o pozornost návštěvníků soutěží nyní čtyřikrát více zemí. Do českého pavilonu prý proudí přibližně 13 procent z celkového počtu návštěvníků !

Pavilon byl původně projektován na zátěž okolo 30 tisíc návštěvníků denně, jeho denní rekord se ale dotkl hranice 65 tisíc !!! Podle manažera expozice Milana Sedláka tak bude muset projít generální opravou dříve, než se čekalo. Ta se prý bude týkat především interaktivních exponátů, s nimiž si návštěvníci mohou hrát.

Tří miliontý návštěvník pracuje v Šanghaji jako odborník na informační technologie a do českého pavilonu přišel, protože ho zaujaly hokejové puky na fasádě. Od generálního komisaře dostal skleněného dvouocasého lva a krajkovaný šperk.

Jak jsou na tom ostatní pavilony?

Pavilon sousedního Rakouska o víkendu uvítal miliontého návštěvníka.
Slovensko přivítalo miliontého návštěvníka již v polovině června.
Polský pavilon navštívil v pátek dvoumiliontý divák.
Celkem by mělo shlédnout Světovou výstavu Expo 2010 v Šanghaji více než 70 milionů lidí.

Zlaté EXPO, libují si české firmy. Z Číny přivezli zakázky za miliony

Firmy, které jsou partnery českého pavilonu na letošní výstavě EXPO v čínské Šanghaji, rozhodně neprohloupily. Jejich obchodní delegace se do Česka vracejí s novými zakázkami i dojednanými obchody.

Pivovar Budějovický Budvar oslovil dvě stě nových zákazníků, strojaři z Vítkovic potvrdili obchod za 150 milionů korun. "Již dnes je jasné, že reklamní efekty i obchodní dopady budou velmi významné," říká Petr Samec, mluvčí Budějovického Budvaru. Pivovar cítí v Asii velkou příležitost k vývozu.
Zatímco v Evropě, ve Spojených státech a dalších vyspělých trzích má spotřeba piva klesat, předpokládá se, že v Asii dojde k jejímu velkému nárůstu.

Budvar dal jednání s asijskými obchodníky nejvyšší prioritu. Do boje o nové zákazníky vyslal obchodního ředitele Roberta Chrta společně s vedoucí oddělení exportních prodejů Renatou Pánkovou a manažerem prodeje pro Asii Tomášem Bártů. Tým jednal se čtyřmi asijskými importéry – z Číny, Hongkongu, Mongolska a Japonska. "Možná nejdůležitější byly prezentace zacílené na majitele gastronomických zařízení v oblasti Šanghaje. Těchto jednání se během čtyř dnů zúčastnilo asi 200 potenciálních zákazníků," říká Samec.
Delegace se z Šanghaje do České republiky vrátila začátkem tohoto týdne a vyhodnocuje své výsledky. "Ještě je příliš brzy mluvit o konkrétních obchodech."  Už sama účast na EXPO znamenala přelom v historii pivovaru. Do Číny poslal poprvé sudové pivo. Na Dálný východ byly vypraveny dva kontejnery se 470 sudy světlého a 320 sudy tmavého ležáku. Celkem 237 hektolitrů piva.  Do letošního března posílal Budvar do Asie jenom světlý ležák v lahvi. Budějovický Budvar, který se prezentoval návštěvníkům českého pavilonu jako oficiální české pivo, předpokládá, že si tímto krokem do Asie velice dobře nakročil. Název českého piva v Číně zní Bai De Fu, co to znamená v českém jazyce najdete zde

S průběhem výstavy EXPO je spokojený i další hlavní partner českého pavilonu, strojírenský kolos Vítkovice machinery group. Vítkovičtí strojaři jeli do Asie stvrdit obchody, které si domlouvali v uplynulých měsících. "V Číně se nám už loni podařilo získat úplně nového klienta jménem Jiangsu Antai z lodní branže. Kontrakt je za 150 milionů korun, což je momentálně náš největší nový kontrakt v segmentu lodních hřídelí," říká Jan Světlík, předseda představenstva a generální ředitel strojírenských Vítkovic.
Úkolem obchodního týmu bylo připomenout se stávajícím partnerům z Číny i z okolních zemí. Pravidelná osobní setkání jsou totiž pro obchodní úspěch v Asii klíčová.
I pro Vítkovice je Čína nesmírně důležitý trh. "Vedle velkých státních kolosů tu začíná fungovat konkurence malých privátních firem, které jsou ovšem z našeho pohledu pořádně velké," říká Jan Světlík.
Zatímco tradiční státní čínské kolosy jsou pasivní a rostou o nějakých deset procent ročně, tak u nově expandujících čínských podniků se očekává růst 80 až 100 procent ročně. Vítkovice se proto na výstavě EXPO zaměřily na tyto privátní "štiky". "Vidíme v Číně určitě prostor pro naše projekty a EXPO nám k nim pomáhá otvírat cestu," dodává Stehlík.

Zbývající dva hlavní partneři českého pavilonu jsou v Asii už zavedenými firmami. Česká automobilka Škoda v Číně dosahuje rekordní prodejnosti. Za první čtvrtletí letošního roku zaznamenala 122procentní navýšení prodeje s více jak 42 tisíci prodaných vozů !!!
Banka HSBC (Hongkong and Shanghai Banking Corporation) partnerství chápe jako "nostalgický návrat ke kořenům". Byla založena na podporu obchodu mezi Čínou a Evropou.

Zdroj:

http://www.lidovky.cz/cesky-pavilon-expo-v-sanghaji-privital-trimilionteho-navstevnika-108-/ln_zahranici.asp?c=A100708_145529_ln_zahranici_jv

http://www.lidovky.cz/zlate-expo-libuji-si-ceske-firmy-z-ciny-privezli-zakazky-za-miliony-11p-/ln_zahranici.asp?c=A100616_101347_firmy-trhy_nev

DL

 

10.07.2010 13:40:47
ubdnes
Bohemia UB: česká základna v Mongolsku www.bohemia-UB.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one