zprávy z Mongolska

Mongolsko: Vývoj ve vybraných infrastrukturních projektech

Mongolsko: Vývoj ve vybraných infrastrukturních projektech - obrázek

Mongolsko: Vývoj ve vybraných infrastrukturních projektech - obrázek

Vláda v Mongolsku schválila 25. června 2012 plán rozvoje průmyslového parku Sainshand v provincii Dornogobi, jehož celková hodnota se odhaduje na 9,3 mld. USD a jež by měl významně posílit rozvoj Mongolska, diverzifikaci ekonomiky a přispět ke zvýšení zaměstnanosti. Více...

Zřízena bude státní společnost Sainshand Industrial Park Company, která převezme odpovědnost za implementování plánu, stavební práce a řízení aktivit projektu.

Nejprve bude provedena celková studie proveditelnosti a výzkum v oblasti zásobování vodou (včetně úsporných technologií). V polovině r. 2013 by měla být zahájena stavba cementárny, koncem r. 2014 hutního závodu na zpracování mědi a koksovna, v r. 2015 peletizačního závodu (železné pelety), stavba externí infrastruktury by měla probíhat v letech 2014–2017 a vnitřní infrastruktury v letech 2013–2017.

Kromě uvedeného by se měly vystavět byty pro 7300 domácností, 7 laboratoří, nemocnice a pět školek. Vzhledem k náročnosti na lidské zdroje bude na uvedeném projektu participovat Mongolská univerzita vědy a techniky, centra pro odborné vzdělávání, zahraniční konzultanti a je plánováno skrze japonskou rozvojovou agenturu JICA zaměstnat 450 strojních inženýrů.

Na stejném zasedání vláda rovněž schválila obecný plán na vybudování nového města až pro 100 tisíc lidí v blízkosti stavěného nového mezinárodního letiště (pozn.: na letiště poskytlo Japonsko zvýhodněný mezivládní úvěr) v Khushig Valley v provincii Tuv cca 60 km od hlavního města Ulánbátar.

Dne 4. července 2012 vláda rozhodla zaregistrovat do seznamu BOT koncesí stavební práce na výstavbu železnice na severu Mongolska (provincie Khuvsgul, Bulgan, Orkhon) s plánovanou roční přepravní kapacitou 13,5 mil. t (mezi Ovoot a Moron) a 22,2 mil. t nákladu (Moron-Erdenet). V této souvislosti podepsala společnost Aspire Mining (vlastní licence pro uhelnou oblast Ovoot) s Infrastructure Development (mongolská dceřiná společnost Russian Railways) memorandum o porozumění. Počátkem června 2012 proběhla zahajovací ceremonie na výstavbu 225 km železnic na jihu Mongolska (Tavan Tolgoi – Sainshand), kterou na základě koncesní smlouvy zrealizují firmy Dorniin Tomor Zam a Mongoliantrans. Dalších 225 km na jihu vystaví Infrastructure Development.

Po dlouhých letech vyjednávání (pozn.: studii proveditelnosti vyhotovily již v r. 2008) v polovině června byla uzavřena dohoda na výstavbu rafinerie o kapacitě zpracování 44 tisíc barelů ropy denně, a to mezi mongolskou státní společností Darkhan Oil Rafinery LLC a japonskými firmami Marubeni Corporation a Toyo Engineering Corporation. Japonská strana bude provádět i patřičná školení, neboť půjde o vůbec první rafinerii v Mongolsku. Přestože má Mongolsko bohaté zásoby ropy, dosud ji nezpracovanou vyváží a zpracovanou 100% dováží (tato skutečnost byla velmi nepříjemná v květnu 2011, kdy v Mongolsku nebyla téměř vůbec v prodeji nafta, neboť Rusko na několik týdnů zastavilo dodávky).

Počátkem července 2012 média informovala, že pro výstavbu kombinované tepelné elektrárny č. 5 v Ulánbátaru bylo vybráno konsorcium International Power (francouzská GDF Suez), korejské Posco Energy, japonské Sijitsu a mongolského Newcom. Jedná se o projekt PPP (koncese), ovšem detaily se stále dolaďují. Celkový instalovaný výkon by měl činit 820 MW a výstavba by měla být zahájena v r. 2013 (druhá fáze kolem r. 2020).

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Ulánbátaru (Mongolsko).

Zdroj:

http://www.irucz.ru/cz/zpravy/1-/124000000000-mongolsko/000-/000-/104-investice-cr/23570-mongolsko-vyvoj-ve-vybranych-infrastrukturnich/

DL

15.08.2012 02:21:17
ubdnes
Bohemia UB: česká základna v Mongolsku www.bohemia-UB.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one